dinsdag 30 augustus 2016

Over fotografie (en tekenen)


Brigitte, een vriendin van de fotoclub, vroeg mij begin dit jaar of ik een model wist dat voor haar zou willen poseren voor een fotosessie. Dankzij mijn modeltekenclub ken ik een aantal modellen. Ik vroeg Ambre, een Française die studeert op de circusschool en zij wilde graag poseren. Brigitte zocht ondertussen een mooie locatie en werkte een plan uit ten aanzien van de fotografiesessie. Toen eenmaal de afspraak tussen Brigitte en Ambre was gemaakt, vroeg Brigitte op de valreep of ik interesse had om mee te fotograferen. Ik had dat nog niet eerder gedaan en het leek mij hartstikke leuk, dus ik zei meteen 'ja, graag!'

Op een zonnige zaterdagochtend in april spraken we af in een oud fabriekspand in Dongen. Brigitte had de leiding, zij wist wat ze wilde en ik liep mee en keek vol bewondering en verwondering naar alle ideeën die Brigitte voor deze sessie had voorbereid. 


Een paar uur later ging ik naar huis met 1000 foto's en 1000 ideeën om verder uit te werken, dank je wel Brigitte en Ambre !

Ik heb genoten, ik vond het superleuk !


De foto's zijn inmiddels bewerkt tot een top 45 en uit die top zal ik een paar series van 4 selecteren om te exposeren op de komende fototentoonstelling van fotogroep TEMA, waar Brigitte en ik lid van zijn. Met TEMA exposeren we het weekend van 4 en 5 november 2016 in de Verdieping in Moergestel (zet maar vast in je agenda). Het wordt een bijzondere tentoonstelling, want TEMA bestaat 20 jaar!

Hier nog een paar foto's uit mijn top 45:




Alle foto's zijn weer een onuitputtelijke inspiratiebron voor tekeningen. Sommige foto's vind ik als foto niet geschikt of interessant, maar zijn dat als tekening des te meer. Hier een impressie:







Geen opmerkingen: