dinsdag 12 maart 2019

Pen en waterverf

Landschap

Op dit moment probeer ik me te verdiepen in het schilderen van landschappen, liefst zo alledaags mogelijk. Ik maak foto's tijdens de wandeling met de hond of in de trein ergens heen en probeer dat later met vulpen na te tekenen en met waterverf van kleur te voorzien. Ik was daar al aan begonnen, maar een bezoek aan Hockney in Amsterdam heeft er voor gezorgd dat ik nog meer wil oefenen en nog beter wil leren kijken. Veel geduld heb ik niet, het zijn allemaal snelle schetsen:









Schetsboekaantekeningen

Nog (bijna) dagelijks maak ik een tekening in mijn schetsboek, het lijkt de laatste tijd meer op een dagboek. Wat maak ik mee en wat gebeurt er om mij heen.
Hier een paar voorbeelden:

carnaval

Naar Hockney met M

 




Geen opmerkingen: