dinsdag 26 september 2017

Urban Sketchcrawl in Den Bosch

16 september jl was er weer een nationale sketchcrawl, dit keer in 's-Hertogenbosch. 
Mijn zelfopgelegde leerdoel was dit keer 'rust'. Proberen de rust te vinden om alle details netjes te tekenen en de rust te vinden om de schets op locatie in te kleuren.

Ik begon met deze schets van deze poort, met uitzicht op de ingang van het Noord-Brabants museum. Ik heb inmiddels een krukje, zodat ik overal kan zitten. 


Voor de tweede schets ben ik op de markt gaan zitten. De gevel was de bedoeling, maar nadat ik de kraampjes had getekend, paste de gevels er (same old story) niet meer op.



Op advies van een andere schetser vertrok ik daarna naar een steeg met goed uitzicht op de St.Jan. Een must (wat mij betreft) als je in Den Bosch gaat schetsen.



Wat een hoop tierelantijntjes aan die kerk !!! Mijn geduld werd erg op de proef gesteld. 


Nog maar een keer terug naar de markt, dit keer een kwartslag gedraaid, de andere kant uit kijkend. Je kunt aan de schets zien dat ik al moe begin te worden en het niet meer echt kan opbrengen om alle details netjes te tekenen. Inkleuren heb ik nog wel gedaan.

Nog een laatste schets van de St.Jan vanaf de parade:



Nu was mijn geduld echt op. Al die details, om gek van te worden.

Hierna terug naar het verzamelpunt. Daar bleek dat ik niet de enige was, die het zwaar had met al die details van de St. Jan.

Nog even tijd vrijgemaakt voor 'sketching the sketcher':


Nog een groepsfoto (met dank aan Peer Wolters voor de foto):


Een zeer geslaagde dag, met dank aan de organisatoren.

Op de blog van urban sketchers NL staat ook een superleuk verslag: https://urbansketchers-netherlands.blogspot.nl/2017/09/den-bosch-2017.html , geschreven door Roger Klaassen. Daarin kun je zien en lezen hoe de andere schetsers Den Bosch en vooral ook de St. Jan hebben getackeld.

Geen opmerkingen: