dinsdag 24 april 2018

Urban Sketching Den Haag en Rotterdam

Maar eerst even een geheugensteuntje:


Op 28 april, 6 en 13 mei ben ik er ook. Wil je me daar op een andere dag ontmoeten, dan moet je even contact met me opnemen, dan kunnen we wat afspreken.

Dit krijg je oa van mij te zien:


Hoewel: ik hoop die jas niet meer nodig te hebben. ;-)

Maar over Urban Sketching:

7 april jl was er een landelijke Urban Sketchdag in Den Haag. Deze tekeningen maakte ik op de iPad:




(Is het je ooit opgevallen dat de torens van de Ridderzaal verschillend zijn? De rechter is rond en de linker is 6(of 8)-hoekig. Dat zie je dan weer als je het gaat natekenen, je kijkt beter en onthoudt het dus ook beter.) 

en deze maakte ik op papier:


Het was een heerlijke zonnige dag en afgelopen weekend heeft er een heel stuk over in VRIJ magazine van de Telegraaf gestaan. Helaas zonder mij, want ik heb die hele journalist niet gezien, ik was even ergens anders aan het tekenen vermoedelijk. 




Afgelopen zondag organiseerde 'Urban Sketchers Rotterdam' een sketchcrawl in het Lloydkwartier. Zo kom ik nog eens ergens! Een leuke plek en weer heerlijk weer, dit zijn mijn schetsjes uit mijn harmonica (ook wel: concertina of leparello)  schetsboek:



1 opmerking:

jacqueline zei

ziet er allemaal prachtig uit
succes Petra

gr Jacqueline