dinsdag 13 september 2016

web- en ander nieuws

Allereerst belangrijk webnieuws: de website, www.POBSB.nl is gemigreerd naar een nieuwe server, waardoor de algemene klacht van traagheid eindelijk is verholpen. Reden voor mij om ook de website eens kritisch onder de loep te nemen en waar nodig te vernieuwen. Vooral de galleries zijn vernieuwd. Het echte oude werk heb ik nu van de site verwijderd en per onderwerp laat ik nu maar een stuk of 4 werken zien, ipv 30+. Daardoor kan ik ze groter laten zien, zodat ze ook op een telefoon beter zijn te bekijken.

Ik heb een 10-daagse online cursus gevolgd bij Maaike Elise van Steenis genaamd: 'Rijke Kunstenaars en Creatieve Ondernemers 10-daagse' om eens wat aan mijn commerciële vaardigheden te doen. Dat heeft er (naast andere dingen) toe geleid dat ik een aantal mensen heb gevraagd eens op te schrijven wat ze goed vinden van mijn werk cq waarom ze voor mij gekozen hebben voor een opdracht. En die stukjes plaats ik nu op mijn website onder het kopje 'Reviews'. Ik heb er al 3 binnen en hoop er binnenkort nog een paar te ontvangen. Wil je ook iets over mijn werk zeggen? graag! stuur mij een mailtje . Ik ben er heel blij mee en zal het op mijn website plaatsen.

Het nieuwe seizoen is begonnen. Vanavond begint het modeltekenen weer en vorige week zijn de Zolderlingen, de woensdagavond schilderclub, weer begonnen.

Mijn plan voor komend seizoen: Terug naar inkt en rijstpapier ! en de Olympische Spelen van afgelopen zomer hebben mij op het idee gebracht om weer eens Sporters als onderwerp te nemen. Alhier mijn eerste oefeningen. Het is maar een eerste verkenning, dus het papier is ook nog onbehandeld en dus gekreukeld:



Natuurlijk blijf ik ook mijn dagelijkse tekeningetjes maken, als 'daily practice'. Ik zit al op #147, wat betreft mijn dagelijkse selfies. Van de laatste paar dagen vind ik dit de leukste:


Deze heb ik gemaakt naar aanleiding van een Manga-stripboekje dat ik heb gekregen van een kennis die naar Japan op vakantie is geweest.


Geen opmerkingen: