dinsdag 16 augustus 2016

de selfie-fabriek


Om het tekenen te blijven oefenen, want tekenen is toch ook vooral een vaardigheid en je wordt gewoon beter als je het vaak doet, ben ik aan mijn selfieproject begonnen. Want als je graag mensen tekent, zoals ik, dan ben je zelf toch altijd het gemakkelijkste en het best beschikbare model dat er is.

Studie en oefening, dat is het doel !

Elke dag 1 tekening met pen, niet gummen, niet opnieuw beginnen. 1x en als het mislukt: helaas, morgen weer een kans.
Nou dat dagelijks, dat haal ik niet, maar ik kom al een heel eind, Begonnen op 26/3-2016, en vandaag, 16/8-2016 heb ik nr. 124 getekend. Vaak schrijf ik er wat gedachten bij, zo het wordt een soort dagboekje.

Ik begon in een scheerspiegel:

 

maar dat werd ik snel zat. Toen ben ik overgestapt op het maken van een foto, waarna ik die heb getekend. 

Soms probeer ik te leren van de stijl van de grote meesters, zoals bv Picasso, 

 

Schiele of Modigliano:

 

Klimt of in art deco stijl: 


Ik probeer te experimenteren met arceren of vreemde kleur:

 

of heb gewoon een gekke bui:

 

Of ik moet er iets of iemand bij halen om het weer interessant te maken:

  

Soms ben ik tevreden, meestal niet. 






Het is wat het is!

Geen opmerkingen: