zondag 18 januari 2015

(eindelijk) weer aan het plakken

Dankzij een opdracht die ik recentelijk kreeg voor een werk op rijstpapier, (en waarover op een later tijdstip meer) ben ik eindelijk weer aan het plakken van rijstpapier. Terugkijkend op 2014 ben ik vooral bezig geweest met Yupo papier en prentprenten op tekenpapier. De enkele werken die ik maakte op rijstpapier verdwenen tot nader order in een grote map. Nu heb ik die map weer te voorschijn gehaald. Want als ik eenmaal plaksel gemaakt heb, plak ik meteen alles wat ik aan rijstpapier heb liggen. Omdat ik zo lang niet geplakt heb, is het bij nader inzien toch best veel. Dat betekent straks veel nieuw werk op de site én een goede reden om de gang, mijn privé-galerietje, helemaal te vernieuwen. Tevens een reden om een open dag te houden (daar ben ik nog over aan het broeden).

Hier is het plakwerk nog kletsnat:


Hier is het al redelijk gedroogd:


Ik vond in de te plakken map onder andere deze 2 hele oudjes: een skiër en een acrobaat op het slappe koord:



Maar het meeste werk zijn koppen / portretten. Van mezelf (omdat ikzelf een altijd beschikbaar model ben), van vrienden (de één na best beschikbare modellen) en van vreemden die ik in boeken, tijdschriften en kranten vind. Niet zozeer om gelijkende portretten te maken, maar om iets onderliggends te vangen, een stemming, een blik, iets ongrijpbaars; althans dat is mijn doel.




Als ik zover ben, komt al dit nieuwe werk natuurlijk in de galerieën op www.pobsb.nl.

Maar voordat het zover is, komt het ook langs op mijn blog: the Daily Artdose Op dit blog plaats ik dagelijks een werk. Ook op dit blog kun je een abonnement nemen. Daarbij krijg je elke dag een werk van mij in de mail. kijk verder op http://pobsb-ddd.blogspot.nl/ . Er staan nu al 992 berichten op, want ik doe dit al vanaf april 2012.

Deze staat er vandaag (Gaia als pup) :


Geen opmerkingen: