woensdag 25 april 2012

Daily Digital Drawing: week 3

Afgelopen week heb ik tekeningen gemaakt zonder voorbeeld. Meestal gebruik ik namelijk een foto als voorbeeld, of bij modeltekenen het model als voorbeeld. Uit het hoofd vind ik moeilijker omdat ik het gevoel heb steeds op eenzelfde soort plaatje uit te komen. Ik zie het echter als een soort training, hoe zien deze tekeningen er over 100 of 200 dagen uit? Is er groei te zien, word ik beter? Dat is ook eigenlijk het doel van deze exercitie. Gisteren besprak ik mijn digital daily drawings met een man wiens mening ik waardeer. Hij vond dat ik bij mijn handschrift moest blijven, dus bij het snellere lijnenspel, dat vindt hij mijn kracht en dat moet ik uitbouwen. Dus niet meer wat hij noemde 'die gelikte plaatjes'. Dat is de oefening voor de komende tijd, maar nu eerst een resumé van

WEEK 3








Geen opmerkingen: